Ga naar hoofdinhoud
Leerlingen bekijken hun kunstwerk in het Boekenkabinet

'Mijn Illusie, Jouw Illusie' geopend

Tentoonstelling van leerlingen van De Piramide en De Parel

vrijdag 19 april 2024

Vrijdag 19 april is de tentoonstelling 'Mijn Illusie, Jouw Illusie' geopend. Deze tentoonstelling in het Boekenkabinet is gemaakt door leerlingen van openbare basisschool De Piramide en school voor speciaal onderwijs De Parel. Jouw Illusie, Mijn Illusie is tot stand gekomen door een samenwerking tussen de scholen, kunstenaar Betsy Pullen en Sleutelfiguur Vincent Lamers van Teylers Museum.

Wethouder Bas van Leeuwen opent de deur van het Boekenkabinet voor de leerlingen

Wethouder van onderwijs Bas van Leeuwen en zakelijk directeur van Teylers Museum Marije Kool openen de deuren van het Boekenkabinet.

Beide scholen staan hemelsbreed misschien een kilometer van elkaar, maar er is een wereld van verschil. De Parel staat in Haarlem-Zuid, De Piramide midden in Schalkwijk. Op De Parel hebben alle leerlingen een lichamelijke handicap of een langdurige ziekte, op De Piramide hebben alle leerlingen in de klas een multiculturele achtergrond. Op De Parel is een zwembad, bij de Piramide hebben ze kippen. Daarentegen houden bijna alle leerlingen van voetballen en leren ze rekenen uit dezelfde boeken. De middenbouwleerlingen hebben samen Teylers Museum bezocht en daarna in gemixte groepen aan hun kunstwerken vol schaduwillusies gewerkt onder leiding van Betsy Pullens.

Het resultaat is tot en met 1 september te zien in het Boekenkabinet.

Site logo

Bezoekersinformatie