Ga naar hoofdinhoud

Teylers Museum ontvangt twee cheques van de VriendenLoterij

Structureel € 50.000 extra dankzij de deelnemers

dinsdag 19 maart 2024

Teylers Museum werd verrast met een bezoek van de VriendenLoterij. Directeur Marc de Beyer mocht dit jaar niet een, maar twee cheques in ontvangst nemen. Namens de deelnemers kreeg hij voor het museum een bijdrage van € 310.489 overhandigd en daarnaast nog een extra bijdrage van € 50.000. Vanaf 2024 ontvangt het museum dit bedrag structureel extra, om in tijden van stijgende kosten de kwaliteit van de programmering en tentoonstellingen te waarborgen. In totaal krijgt Teylers Museum daarmee dit jaar een bedrag van € 360.489.

Met dank aan de deelnemers van de loterij heeft Teylers sinds 2007 jaarlijks een grote donatie ontvangen, als vaste beneficiënt van de goededoelenloterij. Dankzij dit partnerschap zijn belangrijke projecten mogelijk geworden waarvoor de financiering ontbrak, zoals restauraties, aanwinsten en publieksactiviteiten.

Wat een enorme verrassing, dit extra bedrag. Hiermee kunnen we nog mooiere tentoonstellingen maken en activiteiten ontwikkelen voor jong en oud. Heel veel dank daarvoor!

Directeur Marc de Beyer

Jonne Arnoldussen, managing director VriendenLoterij: "Het is fantastisch dat we dit jaar deze extra impuls aan de Nederlandse musea kunnen geven, zodat musea zich ook in tijden van stijgende kosten kunnen toeleggen op de inhoudelijke programmering. Over 2023 schenken we een bedrag van meer dan 100 miljoen euro aan cultuur in Nederland. Samen met onze partners maken we ons hard voor ons nationaal erfgoed. Zo houden we kunst en cultuur optimaal toegankelijk voor iedereen."

VriendenLoterij Cheque

143,5 miljoen voor cultuur, welzijn en sport

De VriendenLoterij viert wat het leven mooi maakt: onze verbondenheid met anderen en met onze kunst en cultuur. Dankzij 1,3 miljoen deelnemers kon de VriendenLoterij over 2023 opgeteld een bedrag van € 143,5 miljoen schenken aan 60 culturele partners en ruim 3.700 goede doelen, clubs en verenigingen. Deelnemers kunnen zelf kiezen voor welke organisatie zij mee willen spelen. Minimaal 40% van hun lotprijs komt dan ten goede aan die organisatie.

Site logo

Bezoekersinformatie